måndag 19 mars 2012

Tjuvparning på kenneln!

Jaaaa! Det sitter långt inne!
Men hänt har hänt och först nu börjar jag bli riktigt glad över mina 4 små änglar som föddes förra fredagen!

Men jag ska ta det från början...
Azza och Vegas = SANT
Vegas bor på halvtid hoss mej då hanns matte jobbar skift, men dealen är att han passas av min bonus far när jag har höglöpande tikar om Vegas matte jobbar då, Lika var det denna gången, Jag hadde en löpande tik och det passade perfekt denna gången att hans matte kom hem då Azza vart på dygn 8alt9(kan ju missat 1 dag på löpet), Så Vegas åkte hem i 14 dagar och allt vart frid och fröjd, Inget konstigt med det...att tillägga är att Vegas absolut inte är en jobbig hane vid höglöp, han är coolare än coolas och på sin höjd suckar lite bekymmersamt imellanåt. MEN! Jag har barn och barn kan öppna dörrar och grindar samt glömma stänga eftersej och jag är av åsikten ingen hund i bur halva dagar.... even om det är för just sådarna här saker inte ska hända, jag har valt att inte ha hane för jag vill inte ha hund i bur.
........................................................
Vegas ÄR den enda...!
Men det är Azza som är Bitchen i situationen! Det är det enda tänkbara. Det är hon som har smidig som hon är, hoppat över grindar, flörtat sen hoppat tillbaka för att åter sova i soffan eller sängen som hon alltid gör på natten.
Det ligger stor talang i detta kan jag tala om då jag inte har fasta grindar hemma, jag vill höra om hundarna försöker ta sej över...då ramlar dom och det pangar rejät på golvet då mina grindar är av trä och golvet av klinker samt trä golv.(Toppen av det så är jag lätt väckt) Inga grindar har varit rammade någonsin på natten och alla hundar har varit presis som vanligt även nu!
Azza är ju flickan som kan bli rejält skendräktig presis som denna gången....så varför skulle jag tänka annorlunda?Men det stämde inte riktigt... misstankarna som var omöjliga tog form even om Azza aldrig varit ute utan mej i sitt löp var sej på tomten eller lös i skogen utan strikt uppsyn!
Jag vet ju hur en dräktig tik ser ut! Men Azza har gått tom en gång måste jag berätta och det var först på UL som jag fick det bekräftat då jag samt alla andra tyckte hon var sååå dräktig... men tjii fick vi den gången, så vad varför skulle jag misstänka ngt?
Men det gjorde jag.... så UL fick det bli...
Azza var dräktig! och den enda hanen hon varit i kontakt med är vegas....dock innan hon gick in i höglöp, hur är det möjligt? Många frågor till Vet blev det som konstatera att det är fullt möjligt! Simmare kan leva flera dagar dom...så underskatta inte simmare!
Vad skulle jag göra? Abort spruta vart inte möjligt då UL konstaterade att hon var runt dygn 40.
Man kunnde sätta igång henne och sedan avliva pupparna dock... villket vart för mej mkt hemskt! Hur galen är kombinationen? Jag öppna mej för vet å berätta all skit jag visste om båda föräldra djuren... ni som känner mej vet hur kritisk jag är när jag pratar om mina hundar.
Jag blev inte klokare av vets svar...som var varken för eller imot.
Detta var mitt beslut att ta, jag åkte hem, satt i tele i ngr dagar bollade mina tankar med flera nära och kära för och nack delar med detta...
JA det finns faktiskt en hel del posetiva ting i kombinationen med även om kännslan varit mkt omtömlande detta är ju mina goa älskade grisar de underbaraste hundarna som utan lov funnit kärlek! Hur fel kan det bli...? Hur bra kan det bli...? Vad är oddsen för vad?
Kombinationen är inte vad jag själv skulle göra av flera olika anledningar men som naturen nu skött på sitt eget nyckfulla sett.
Och jag bestämde mej för att låta Azza få ha denna kullen!
Azza 1 vecka innan valparna tittade, pigg och glad med på promenix...
......................................................
Som jag startade inlägget hänt har hänt och nu börjar jag bli riktigt glad över mina 4 små änglar som föddes förra fredagen!Dom är ljuvliga!

1 kommentar:

Nicklas Foresti sa...

Tror jag det! Och det är ju min favvokille som är pappa!