torsdag 2 juni 2011

Batman har allergi & demodex.

Detta lägger jag på min blogg då min statestik sida tar tid att få klar hemsidan, håll ut den kommer!
Men informationen om Batman skall ut innan.
Batman har vid en ringa ålder visat sej vara alergisk, mot vad, vet vi inte än då det är i början av utredningen. Batman har klåda och om inte det räckte så har han fått demodex som klassats som generell av vår allas skinn expert Kerstin Bergvall.
Så att Batman har ett lågt imunförsvar som är ur balans råder ingen tvekan om.
Demodex ÄR genetiskt betingat men hur exakt vet vi inte idaxläget.
Det finns en ihop satt forsknings grupp som försöker få fram DNA prov i framtiden för att kunna eliminera sjukdomen, men dom söker fortfarande blodgivare av demodex hundar samt av hundar utan ngn demodex, för att kunna gå vidare i forsknings arbetet, Info finnes på SSBTK`s hemsida om ni vill lämna blod!
Hjälp forskningen!
Batman är efter:
Such Elite staff Angel Atlas och Such Nuch Dkuch KBHV-09 Joddricks Glow Of Dawn Arunima.
Det känns och är tungt att få detta besked som uppfödare att en hund insjuknat, man vill kunna ge alla svar till sina valpköpare... " Genetik" Jag har inte svaren och besvikelsen är enorm even för mej, dock känns det än mer i hjärtat att dessa människor har en hund som aldrig blir frisk, kanske han kan bli symtom fri i framtiden med rätt medicin för allergin... Jag tänker på deras besvikelse och lidelse, mina tankar är med dom.
Jag har fött upp 1 st hund med allergi och generell demodex tidigare och jag vet från den erfarenheten att då är kontakten till sin öppfödare mkt viktig!
En uppfödare kanske inte har alla svar, men kan hjälpa att finna de svar som finns att få,
fungera som ett bollplank, finnas där 24-7 med 100% stöd samt ge tipps och råd.
För övrigt har Batman vuxigt upp till att bli en mkt stilig kille med charm karisma och fin exteriör, han är inte en liten kille och bredare kommer han bli, Hoppas tant Laila får se mer av denne kille i framtiden...
Krya på dej Battis!
Styrke kram till Heli och Jossan!
Önskar: Mormor Troja, mamma Diva och tant Laila

Inga kommentarer: